Stressad

Fick en fråga hur det är att pendla, det här är svaret:
 
Man blir ganska stressad när man pendlar. All stress som uppkommer när man ska hinna med en buss eller ett tåg. Man märker det när man tycker att 5 minuter är väldigt mycket. Men grejen är att varje liten minut faktiskt är väldigt mycket när man pendlar. Som idag t.ex, slutade ungefär kvat över tre, hade jag slutat 13 min över hade jag hunnit med bussen som går 16 över in till stan och då hade jag hunnit med tåget som går 44. Idag hade jag dock väldigt tur för jag hann med bussen som går 45 (missade tåget förstås) för bussen var lite sen. Hade den inte vart det hade jag fått tagit bussen 15 över eller tåget som går 46, vilket är en timme senare än om jag bara hade slutat två minuter tidigare. Förstår ni vad jag menar? Fast man vänjer sig förstås, och det är inte hela världen om man kommer hem två timmar senare om man missar bussen/tåget. Jag skulle inte byta bort allt det mot att byta skola. Aldrig! Jag går verkligen på världens bästa skola med världens bästa klasskompisar. Så det kan verkligen vara värt det, plus att om man gillar att koppla av är det ett bra sätt. 
Haha hoppas inte detta avskräckte dig:P men det är så jag upplever att det är liksom..

Kommentarer

Kommentera här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback