IGCSE & Engelska fem

Känner att denna text får mig att chilla (inte..........lol)
 
Alla som går i nian på IES har möjligheten att tenta av engelska fem redan i nian, så att vi slipper läsa det vi
redan kan och börja med engelska sex i ettan istället. Jag tycker att det är superbra!! Vi får även göra IGCSE (international general certificate of secondary education), vilket är prov i de olika ämnena som Cambridge University har bestämt. Klarar man dem så får man ett certifikat. I vårt fall så är det alltså engelska och då får vi ett certifikat som visar vår nivå. Det är tre prov, precis som på nationella provet, bara att detta är tusen gånger svårare. Jag kommer nog antagligen göra det och tenta av engelska fem. Det blir så himla mycket prov bara. Vi kommer att ha endel prov i engelska fem, nationella och IGCSE. Plus att jag har två antagningsprov (förmodligen) att göra i februari. Men det är coolt att vi får chansen att göra detta. 
 

Kommentarer

Kommentera här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback