Frågestund del1

Hur är din drömkille? :)
 
Snäll, får mig att skratta mycket, har bra hurmor, luktar gott (jätte viktigt!) har en snygg klädstil, bryr sig om skolan (eller iaf inte en sådan som skolkar och får f i allt). Han ska helst vara längre än mig. Blond, blåögd, nice kropp:PPP gärna modig och en som vet vad han vill och inte skäms för en utan är stolt att visa upp att det är han och jag :))) haha det är min drömkille de
 
Vafför pluggar du så möe och har du gjort det sen du vart en liten bäbis eller började det nu i högstadiet typ? Syns i möra puss å kram bananskal halka helst inte på
 
Haha ska inte halka på det nej.... Hahah jo Sarah, jag pluggade när jag var en litten bebis! Nej men jag har alltid vart rätt bra i skolan oavsett om jag har pluggat eller inte men jag antar att jag började plugga mycket i sjuan när jag började på engelska. Det krävs såååå mycket mer av en nu! Man kan liksom inte få bra betyg på ett prov utan att plugga, det är typ omöjligt. Men sen tycker jag att det är lite kul att plugga, eller ja, när man kommer igång och kommer in i det. ;)))
 
Hur vill du att din dröm kille ska vara? 
Vart vill du helst åka på resa? Varför? ;)<3
 
Har svarat på den där uppe. Jag skulle vilja åka till New York, har velat gjort det sedan jag gick i femman och började kolla på Gossip Girl. Varför?... Jo kanske för att jag älskar storstadspulsen och New York har mycket av den :) Och sen är det ju en stor modestad och jag älskar mode!! Plus att jag ÄÄÄLSKAR lägenheterna med brandstegar, tänk er Breakfast at Tiffany's filmen, sitta på brandstegen och dricka kaffe! Mysigt♥
Kärlek! 
 
Om du kunde vara någon SOM DU KÄNNER's kalsonger, vems kalsonger skulle du vara? 
Skulle du hellre ha en kanin i storleken av en elefant eller en elefant i storleken av en kanin? 
Om du på något sätt skulle lyckas käka din egen tunga, vad skulle den smaka? 
Om du gör något och siktar på att misslyckas och gör det, vad händer då?` 
Finns det något annat ord för synonym? 
Varför är det alrdig upptaget när man ringer fel? 
Om kärleken är blind, varför är det populärt med sexiga underkläder? 
Varför måste man beställa tid hos en synsk? 
Om det är förbjudet att dricka sprit och köra bil, varför efterfrågas körkortet när man handlar sprit och varför har krogarna parkeringsplatser?
 
Haha orkar inte med dig Fannyyy, du är för go... Men jag hittade sidan du tog några av dessa från ;)
Okej.. Om jag skulle vara någons kalsonger skulle jag nog vilja vara...Alltså vet inte riktigt, någon som jag vet duschar och byter kalsonger VARJE DAG i alla fall....
Jag skulle hellre ha en elefant i storlek av en kanin för vart ska man ha den stora kaninen?? :OO Men samtidigt är kaniner rätt söta...
Jag tror att den skulle smaka jordgubbar, gött va?
Menar du att jag vill misslyckas? Kan inte svara på den frågan för det har aldrig hänt mig:* men det är klart att jag har misslyckats med något och då blir jag väl riktigt besviken på mig själv, handlar det om ett prov i skolan vet du vad jag gör ;)))
Variant, ersättningsord, liktydigt ord.
För att man har otur, end of story.
Eftersom kärleken är blind, märker inte ens partner om man har en älskare/älskarinna och då vill man ju förstås vara sexig inför den. Lol. Obviously
Därför att de inte är synska helt enkelt. 
Alltså den vet man ju redan svaret på, körkortet är en ID handling som visar vem man är osv, man skulle kunna ta med passet dit istället för sitt körkort om man så hade velat. Men vem går runt med sitt pass på sig hela tiden liksom? Körkort är enklast. Och varför krogarna har parkeringsplatser är ju bland annat för de som jobbar där, de dricker ju inte under jobbtid. Men de måste ju ändå kunna åka hem på något sätt :)) 
 
Vart brukar du köpa kläder? Har du någon favorit affär i Svergie och Paris?
 
Jag brukar köpa mina kläder där jag hittar något snyggt. Vilket är olika, ibland h&m, bikbok, gina etc.
Jag gillar många affärer men min favoritaffär i Sverige är nog New Yorker eller Raglady by Tara :))
I Paris, alltså jag kommer inte ihåg så mycket, men det får nog bli den älskade MBMJ affären♥, vill dit igen!  
 
Hur är det att gå på engelska skolan? :)
 
Haha jag undrar hur många gånger jag har svarat på den frågan på bloggen egentligen. Många... Men i alla fall, det är annorlunda, vi har svårare att få bättre betyg dock så har våran skola bäst betyg i värmland har jag för mig?, vi i åttan jobbar med saker från nian och ettan. Vi pratar engelska och har engelska som första språk och svenska som andra (har jag för mig:P). Vi får kvarsittning om vi kommer försent/ inte följer reglerna. Vi har rätt strikta regler, inget tuggummi, ingen mobil inomhus. Osv. Vi får bara tilltala våra lärare med deras status (Mr, Mrs, Ms) + deras efternamn. Men vi har också riktigt bra arbetsmiljö, tyst på lektionerna, alla elever är schysta mot varandra. Det pågår till exempel inge mobbning fast vi är 620 elever. Många elever pendlar så oftast kände man inte varandra innan eftersom alla kommer från så utspridda ställen. Lärare och elever är MYCKET mer engagerade och skolmaten är väldigt god! Hoppas det svaret blir bra
 
vad föredrar du? 
cola/fanta? 
pizza/hamburgare? 
godis/chips/popcorn? 

Sen du började på din nya skola, har du tappat kontakten med många vänner här i stan? i så fall, bra eller dåligt? Någon du saknar väldigt mycket? 
Kan du svara på frågorna i ett videoinlägg?
 
Cola
Pizza
Godis
Ja jag har tappat kontakten med rätt många, men de som är kvar är ju de som jag vill ha kvar och de som är mina riktiga vänner:) men det finns väl någon jag saknar väldigt mycket som jag aldrig träffar, vilket är synd!
 
ställer lite frågor haha, fast jag redan vet svaret på dom flesta ;) 
vad är din favorit färg? 
vilket är ditt favorit märke på skor/kläder osv? 
bästa serien och varför? 
bästa affären enligt dig? 
fem saker vi kanske inte visste om dig? 
Vad är din favorit mat? 
vilka bloggar läser du?
 
Min favoritfärg på vintern & hösten är röd och på sommaren och våren är den rosa.
Favoritmärke.. Hm.. Marc Jacobs & Ralph Lauren får dela på förstaplats:)
Bästa serien, Gossip Girl tror jag. Alltså det är så svårt för alla serier jag kollar på är sååå bra! Men innan Gossip Girl var jag inte ett dugg modeintresserad, jag brydde mig inte speciellt mycket om hur jag såg ut osv. Sen i femteklass började jag kolla på GG och då fick jag ett litet modeintresse som har stigit och började klä mig bättre, jag är dig evigt tacksam GG. Plus att jag älskar den serien för den är helt enkelt bäst!
Bästa affären är svårt att svara på. I karlstad är den Paviljongen, i hela Sverige svarade jag på däruppe men utav alla är det nog någon mega stor affär som har alla bra märken etc.
1. Jag hatar att ha fel eller att misslyckas. Värsta som finns
2. Jag har betygsångest vilket gör att alla betyg under C är dåliga (för mig)
3. Jag heter Linnea i mellannamn, vilket också de flesta tjejer i min släkt (på mammas sida) också gör
4. Jag tycker faktiskt att det är KUL att plugga
5. Jag älskar att läsa böcker och Harry Potter är nog de bästa böckerna som finns
Min favoritmat är nog thai mat.
Lisa, förstår du vilket långt inlägg detta skulle bli om jag skulle skriva upp alla bloggar jag följer:O
Tar några av dem, 
 
Mina vänners bloggar+
www.nyheter24.se/modette/chloeschuterman
www.sofienyc.com
www.bloggar.aftonbladet.se/sofissnapshots
www.blogg.veckorevyn.com/hannamontazami
www.trendbybea.se
www.blondinbella.se
www.tuvamalmo.blogg.se
www.antonkouba.se
 
Det är några av alla 38 jag läser haha!
 
Hej Emma , Fin Blogg ! :) 
Gillar du någon just nu ? vilka är dina bästa vänner ? Har du någon bästa vän som du har haft länge ?
 
Tack! Ja det gör jag. Lisa, Jennifer, Fredrik, Anna & Fanny! De är dem som jag har bäst kontakt med.
Fredrik och jag har vart bästa vänner sen i andraklass och jag och Jennifer så länge jag kan minnas:))
 

Kommentarer

Kommentera här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback