Första skolveckan

Tjaaaaa. Har haft en så bra vecka! Började ju skolan i onsdags, hade no-lesson day och halvdag till klockan ett. Samma med torsdagen, inga lektioner och slut vid halv ett. Hade dock mitt utvecklingssamtal klockan ett och efter det gick jag och Fanny till Max, käkade glass och sen vidare till Hööks där jag köpte en grimma till Nils. Dock var den förstor (Cob) så jag ska byta till Ponny storlek.
 
Idag började jag runt nio, alla nior på skolan skulle göra ett simtest så vi spenderade hela dagen (till halv ett ungefär) på Skutberget. Vi gjorde alltså testet utomhus. Första gången jag gör det! Det gick skitbra, dock var det lite kallt först eftersom klockan inte ens hade hunnit blivit tio, men det var ju så vindstilla och varmt i solen sedan. Efter skolan drog jag och Fanny till IKEA, det slutade upp med att vi la oss i en säng och skrattade. Vi måste ha leget där i någon timme. Sen kom Tilde och efter en hel evighet tog vi bussen till Mariebergsskogen och badade och umgicks med några klasskamrater.
 
Helt sjukt vad skönt väder det har vart idag! Känns ju som man har sommarlov fortfarande, speciellt eftersom jag inte har haft någon riktig lektion än. Har ett superbra schema och nya mentorn verkar rätt okej. Lite töntig men han har i alla fall humor. 
 
 

Kommentarer

Kommentera här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback