Mina hårtips

Mina hårtips
 
Klickade in på denna sida förut, (länken ovan) det finns allt ifrån balsam, schampoo till plattänger och hårinpackning för frissigt hår. Med andra ord finns det nog allt som har att göra med hår! Det finns även olika hårguider om hur man fixar vissa frisyrer och så vidare, super bra! Nu tänkte jag dela med mig om mina tips.
 
1. Borsta aldrig håret när det är blött! Kamma det istället med en bredtandad träkam.
2. Ha hårinpackning minst en gång i veckan (i hela håret). Får du fett hår väldigt ofta är det väldigt bra att ha det.
3. Tvätta inte håret för ofta, det skadar håret mer än vad man tror! Använd hellre torrschampoo då och då istället.
4. Använd hårprodukter som matchar din hårtyp, har du t.ex. torrt hår ska du använda produkter för torrt hår.
5. Om du fönar/plattar/lockar eller dylikt ska du använda en värmeskyddande produkt i håret innan för att inte håret ska ta skada utav det.
6. Om man vill att håret ska få stadga kan man spruta hårspray på borsten och sedan borsta håret.
7. När du har i schampoo/balsam i håret ska du gärna massera in det i håret. När man masserar hårbotten så startar blodcirkulationen och det gör att håret växer snabbare.
8. Om du tappar hår kan det bero på att du stressar för mycket eller helt enkelt behöver klippa dig!
9. Drick mycket vatten och ät kryddstark mat, det är bra för både blodcirkulationen, hälsan och håret. 
10. Om man vill få "saltvatten känslan" i håret samt snygga lockar så är det ett bra tips att använda saltvattenspray, älskar det!
11. För att få en så snygg look som möjligt ska man klippa håret efter ens ansiktsform.
12. Har man tjockt hår är ett bra tips att tunna ut det då och då, ibland kan det vara svårt att få håret helt rent på grund av det. 
 
Här finns det en massa jätte bra tips för hårvård osv.
 
Produkter jag använder är Aussie Anti Frizz Schampoo & Conditioner. Luktade på dem en gång inne på Åhléns och har vart fast sedan dess. Inte bara för att de funkar utmärkt men även för att de luktar bubbelgum! Kan inte sluta lukta på mitt hår när jag har använt dem.  
 
 
Tycker även att alla Redken produkter är super, de luktar gott och är bra mot håret. Min favorit är deras Colour Extend Rich Recovery (hårinpackning för att behålla hårfärgen). Luktar gott och håret blir jätte fint efter användning. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilken härlig blogg du har :)

2013-04-16 @ 09:50:44
URL: http://hejbus.blogg.se/

Kommentera här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback